dinsdag 7 juli 2015

Dinsdag 7 juli: Boeing en inleveren RV

Onze laatste dag van de vakantie (de reisdagen niet meegerekend). Aangezien we de RV pas 'smiddags voor 15 uur hoeven in te leveren , hebben we de gehele ochtend nog om te besteden. Dat doen we door een bezoek te brengen aan de Boeing fabriek. Zij bieden een 1,5 uur durende tour aan (future of flight) waarbij je vanaf een bezoekersbordes een blik kan werpen (niet letterlijk, je mag namelijk niets meenemen) in de immens grote assemblagehal. We hebben de tour van 10:30 u geboekt. Hoewel het volgens de campingeigenaar maar een 10 minuten rijden is, is het de bedoeling rond 9:30 weg te rijden. Dus voor die tijd nog de resterende opruimwerkzaamheden doen: alle restanten uit de koelkast en voorraadkast dumpen, vloer soppen en als laatste de vuilwatertanks dumpen. We zitten op een full-hookup plaats dus kwestie van de put opendoen, slang er in hangen en schuif openen. Zo gezegd zo gedaan, maar de put was verstopt waardoor de inhoud van de slang over straat ging. Shit! Achteraf bleek dat deze plek zo klein was dat hij al geruime tijd niet meer in gebruik was. Door de RV 180 graden te draaien, konden we lozen op de put van de buurman. Dit had wel de nodige vertraging tot gevolg. Het vullen van de propaantank wat mogelijk was op deze camping, moet noodgedwongen maar wachten tot na de tour.
Na 10 minuten rijden zien we inderdaad de grote Boeing hal voor ons verrijzen. Echter we zien geen borden die wijzen naar de tour, en dat hadden we wel begrepen van de site. We rijden dus 2 maal verkeerd en vragen de weg maar bij de VIP-visitor ingang. Uiteindelijk draaien we om 10:25 u de RV de parking op van het tourbezoekerscentrum en kunnen nog net aanschuiven voor de 10:30 tour. Met een bus rijden we eerst over een terrein waar de vliegtuigen klaar staan voor de testvluchten en opgehaald kunnnen worden door de kopers. Dan naar de assemblage hal die zo groot is dat er een heel Disney park, plus parkeergarage in past. We zien de assemblage lijnen van de 747, 777 en 787. Deze laatste (dreamliner) is grotendeels van composiet gemaakt. Elke 3 dagen rolt er wel een vliegtuig uit de hal. Wil je meer over zien en weten, kijk dan maar eens naar de vele YouTube filmpjes die er zijn. Bij het ontvangstgebouw heb je uitzicht op de startbaan die gebruikt wordt voor de testvluchten. Op het moment dat wij er zijn, gaat er net een machine van Air Canada de lucht in. Het valt op dat deze weinig geluid maakt en dat we geen kerosinelucht ruiken (kan natuurlijk ook door de windrichting komen).
Op de parkeerplaats staat een ander Cruise Amerika camper naast ons met een Hollandse familie die nog maar 2 dagen onderweg is. Daar konden wij mooi onze voorraad firewood en bbq spullen aan kwijt. Ze waren al voorzien van vouwstoelen dus die proberen we bij de verhuurder nog wel kwijt te raken. Dan rest ons de laatste activiteiten: propaan en benzine tank afvullen. Om 14:30 u leveren we de camper in. De inspectie blijft beperkt tot het noteren van de mijlen en check van tankinhoud.
De taxi laat niet lang op zich wachten en om 15:00 zijn we op weg naar een vliegveld hotel (Red Lion) van Seatac Airport (vliegveld tussen Seattle en Tacoma). Zo'n 30 mijl rijden wat buiten de spits circa 45 minuten duurt. Maar nu neemt dit ruim 1,5 uur in beslag. Zijn wij blij dat de taxirit bij het verhuurarrangement( early bird) is inbegrepen. De taxi chauffeur krijgt naast z'n fooi 2 blikken Budweiser mee, wij hebben nog genoeg aan de 3 colablikjes.
In het hotel gaan we even lekker uitpuffen. Hierna de koffers opnieuw inpakken en weggooien wat er niet meer inpast. Kees werkt de blog nog bij van de laatste 2 dagen en dan is het slapen geblazen.
We kunnen terugkijken op een hele mooie en geslaagde vakantie. In 36 dagen hebben we 4720 mijl afgelegd, toch iets meer dan de 4000 die we van te voren ingeschat hebben.

Dit is dan ook bijna het einde van deze blog. We begrijpen dat de thuisblijvers genoten hebben van onze verhalen en foto's. Hartelijk dank voor de leuke reacties Wil je meer zien en horen van deze USA-reis, wees welkom in ons huis de komende tijd. Een nabeschouwing komt als we thuis zijn.

Unknown zei

Goede reis terug!

Anoniem zei

Prachtige verhalen en foto's. Het was leuk om getuige te kunnen zijn van jullie belevenissen en dat jullie die hebben willen delen.
Goede thuisreis en hoop jullie snel te zien. Groetjes Gert.