woensdag 3 juni 2015

Dinsdag 2 juni RV ophalen / Valley of Fire

Om 8 uur loopt de wekker af. Voor die tijd zijn we beide al enkele keren wakker geweest. Kees heeft om 5 uur maar even de email afgehandeld. Het is nog even wennen aan het tijdsverschil. Op de begane grond van het hotel zijn naast de vele gokmachines ook enkele straatjes gebouwd in de stijl van oud New York. Hier zitten diverse restaurants. Wij houden het eenvoudig en halen bij een kiosk een koffie, thee en muffin en een cinnamom roll(kaneel) wat we aan een bistro tafeltje nuttigen. We proberen ook even met de ipad facetime uit met de buurtjes en dat was een leuke ervaring. We begrepen dat het herfstachtig weer was in NL. Heel wat anders dan de woestijn hitte van Nevada. De taxi naar Cruise America stond om 9 u al klaar en we waren vlot in Henderson (plaats naast Las Vegas). Na het kijken van de instructievideo (ook in het NL) namen we alle tijd om de camper te inspecteren en de bediening door te nemen. Het was een 2015 model met circa 7300 mile op de teller. Het rook nog allemaal nieuw.

(hier moeten nog wat fotos komen, maar de verbinding is dermate traag dat dat een andere keer komt)

Om 11 uur gaan we op weg naar de Walmart om daar het nodige in te slaan. Hetty had thuis al een boodschappenlijst op gesteld en dat werd in 2 boodschappenkarren ingeladen. Naast de nodige etenswaren ook 2 vouwstoelen en BBQ spullen. Al met al kostte dat wel 2 uur en dan nog eens de inhoud van alle plasticzakken (ca 20 !) een plekje geven in de camper. Dan zie je pas hoeveel ruimte er in zo'n rijdend huis zit. Ook nog even langs het kantoor van de AAA om gratis (ja, we blijven hollanders tenslotte) wegenkaarten te halen van de staten die we aandoen en dan op weg naar Valley of Fire State park. Om hier te komen moeten we door het nationale park Lake Mead rijden waar we de American Beautiful pas aanschafen. Met deze kaart kan je een jaar lang alle NP van America bezoeken. Die halen we er in die 5½ week wel uit. De weg die we rijden is schitterend. Grillige rotsen in diverse kleuren varierend van wit tot rood en af en toe het blauwe water van Lake Mead. Je vraagt je af hoe die struiken het kunnen overleven. Het waarschuwingsbord voor wildlife stond er niets voor niets. Nadat we een scherpe bocht namen stonden daar opeens 2 berggeiten (of zo iets) op de weg. Jammer dat we het fototoestel niet klaar hadden liggen. Even na vijfen rijden we het State park binnen en rijden gelijk door naar de RV-campground. Nu maar hopen dat er nog een plekje met stroom is. Gelukkig, er waren nog diverse plekken vrij. Geen campingkantoor hier maar alleen een brievenbus waar je een envelop met 30 dollar ingooit (is ook gelijk de entree voor het park). We staan tussen de rode rotsen deels in de schaduw, en deels nog in de volle zon. Het ziet er fantastisch uit. Dit is het echte camperen voor ons.

Alleen nog even de BBQ aan en dan genieten van een lekkere maaltijd. Om 20:30 u is het volledig donker hier. De zwoele wind voelt lekker aan en onder het genot van een bakje leut maken we de plannen voor de volgende dag.

Eric en Ellen zei

Even Facetime was inderdaad erg leuk en een verassing. hopelijk lukt het vaker. veel plezier verder. verhalen zijn tot nu toe al leuk en plezierig om te lezen.

Jos en Nel zei

Kees en Hetty, Van Messa Arch tot White dome. Wat een avontuur! Flora en Fauna, 4x4; puur genieten.
Geruststelling vanuit Delft: "Deltares sluit 2014 af met positief resultaat van 2,47 miljoen euro".
Ze kunnen je wel even missen Kees.